THL pimittää koronatartuntojen määrää

Silmiini sattui ihan sattumalta muuan pikkutieto. Nimittäin THL:n tietojen (kartan) mukaan Raumalla on tällä hetkellä 10 koronavirustapausta. Samaan aikaan kuitenkin Länsi-Suomi osaa kertoa, että Raumalla on näiden 10 laboratoriotestein todetun tartunnan lisäksi 9 tartuntaa, jotka on tehty oireiden perusteella, eli tartuntoja olisikin tosiasiassa 19, eikä THL ilmoittamaa 10. Tämäpä kummaa, mietin minä ja aloin penkomaan vähän lisää, voiko tosiaan olla, että todellisuudessa (vaikeaa) koronavirusta poteekin miltei kaksinkertainen määrä THL:n ilmoittamiin nähden (kevyet tapauksethan eivät edes päädy lääkäriin)?!?
Sitten hoksasin, että THL kertoo itse sivuillaan, että merkitsee koronapotilaiksi vain ne, jotka on kirjattu tartuntatautirekisteriin (“Lähde: THL/tartuntatautirekisteri”)…nyt tarkkana ja lukekaas kuin piru raamattua, THL ei siis väitä sivuillaan kertovansa, miten monta koronapotilasta on todettu testeillä tai ilman testejä koronapotilaaksi, vaan ainoastaan, miten monta koronapotilasta on merkitty tartuntatautirekisteriin. Miksi tämä on tärkeää huomata? No, koska THL itse kertoo sivuillaan, että tartuntatautirekisteriin ilmoitetaan vain noin 1/3 havaituista koronaviruspotilaista!!!
Hetkonen, hetkonen, lasketaanpas nyt sitten vähän.
Eli Raumalla on siis tiedossa 19 koronapotilasta, mutta koska koronapotilaaksi lasketaan vain THL:n tartuntatautirekisteriin ilmoitetut tapaukset, eli 1/3, niin todellisuudessa Raumalla onkin koronapotilaita noin 55-60 kappaletta! Kuitenkin THL:n sivuilla kerrotaan, että potilaita olisi vain 10! Aikamoinen ero todellisten tapausten ja THL:n ilmoittamien tapausten välillä, nimittäin kuusinkertainen!
Voimme toki spekuloida ja miettiä, että ehkä noita todellisia tapauksia onkin “vain” se 30 kappaletta oikeasti, mutta vain 10 on ilmoitettu tartuntatautirekisteriin (eli se 1/3) ja siten rekisteröityvät THL:lle koronapotilaina. Tällöin toki pitää sitten miettiä, että mitä kummia ne 9 koronapotilasta sitten ovat ja minne ne rekisteröityvät vaiko eivätkö mihinkään, vai mikä tässä on kuvio. Joka tapauksessa tässäkin tapauksessa on selvää, että ero todellisten ja ilmoitettujen tapausten määrässä on huomattava, nimittäin kolminkertainen!
Voimme jatkaa hieman laskutoimituksia vielä.
Kun THL ilmoittaa nyt koronapotilaita olevan 3237, niin todellisuudessahan niitä on sitten vähintään 10000 ainakin kohtalaisesti oireilevaa (eli se 3/3, ei vain 1/3 jotka on ilmoitettu tartuntatautirekisteriin). Mutta, THL itse kertoo, että sairastuneita voi olla “kymmeniä kertoja enemmän kuin varmistettuja tapauksia”, eli kokonaisuutena koronapotilaita voikin olla nyt noin 100000 tai jopa 300000! Toki nyt pitää miettiä, että mitä taas tarkoitetaan “varmistetulla tapauksella”, onko se positiivinen koronatesti, vaiko tartuntatautirekisteriin merkittyjen määrä, vaiko positiivinen koronatesti yhdistettynä tartuntatautirekisteriin merkityllä määrällä? Jaa-a.

Kun todelliset luvut eroavat näin massiivisesti THL:n ilmoittamista luvuista ja kaikki tämä on kuitenkin helposti THL:n omia sivuja käyttäen palikkamatikallakin laskettavissa, niin on kyllä pakko kysyä, että MV?!? Luvuissa on 3-100x heitto, riippuen miten asia lasketaan ja mitä uskotaan! Eikä THL “viitsi” mainita asiaa millään muotoa sivuillaan, vaan ainoastaan hokee tuosta tartuntatautirekisterin luvuistaan, tietenkin, koska se on pienin näistä kaikista.
Vielä eräs kummastusta herättävä asia:
Vasta-ainetestien tulokset näyttävät positiivista vasta pari viikkoa sairastumisen alettua (ks. tuo sivu), eli silloin, kun pitäisi jo olla tehohoidossa, jos sinne on päätymässä edes. Tartunnan saaneiden määrä siis de facto kasvoi viikolla 13 kymmenkertaiseksi siitä, mitä se oli viikoilla 11 ja 12 (eli maaliskuun puolessavälissä). Kuitenkaan tämä ei näy missään ilmoitettujen koronatapausten määrässä minkäänmoisena piikkinä. Mikäli nousu on jatkunut samaa tahtia, pitäisi kaikkien suomalaisten olla saanut koronavirus jo viime viikolla. Kuitenkaan merkittävää piikkiä ei sairaalahoitoon päätyneissä näy edes tälläkään viikolla. Viimeistään ensi viikolla pitäisi teho-osastojen täyttyä potilaista, jos ne tulevat koskaan täyttymään. Tai sitten jotain on todella pahasti pielessä näissä testeissä, taudin kestossa, uudelleensairastumisissa tai jossain muussa, esimerkiksi THL:n touhuissa ja “tiedoissa”. Matikat eivät vain yksinkertaisesti käy nyt yhteen havaittujen tosiasioiden kanssa. Eivät mitenkään.


PS. Itse ennustin yli kaksi viikkoa sitten tartunnan saaneiden määräksi nyt 15.4. noin 12000. Kun virallinen luku on kerran reilu 3000 ja THL itsekin myöntää käyttävänsä tartuntatautirekisterin lukuja ja THL itsekin myöntää, että tartuntatautirekisteriin ilmoitetaan vain noin 1/3 koronapotilaiden kokonaismäärästä, niin ennustukseni osui aika hyvin kohdalleen. Toki ennustin “virallisia” lukuja ja “todellisia”, mutta tarkoitin kyllä tuolloin virallisilla luvuilla “todettuja tapauksia” ja “todellisilla luvuilla” kokonaismäärää (johon kuuluvat siis myös oireettomat sairastavat)…en sentään voinut kuvitella, että THL näin massiivisesti peittelisi sairastuneiden määriä virallisissa luvuissaan!

PPS. Alla vielä kuvankaappaukset ihan vaan sen varalle, että jostain “hassusta syystä” ko. artikkelit tms. “katoavat” johonkin.

markusjansson.blogspot.com/2020/04/thl-pimittaa-koronatartuntojen-maaraa.html

Katso alla oleva video.

About Ahmed Demir

Turkish businessman born and living in Turkey all time. I do not write in this site. I only publish this site what many people (+100) are sending to me without reading content.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.